2015 to będzie złoty rok!

Piątek wieczór. Powoli, powoli rozpoczynamy Nowy Rok. Jaki będzie? To przyjdzie nam oceniać dopiero za 12 miesięcy, jednak ja już teraz przewiduję, że będzie to dobry rok. Złoty rok designu. Złoty rok Prostego Wnętrza ;) Tak właśnie bym sobie tego życzyła. I tak właśnie planuję. Dlatego na dobry początek napiszę Wam coś o… złocie.

Jeśli mieliście okazję przeczytać mój ranking Top Designerskich produktów roku 2014 to wiecie, jakie przedmioty znalazły się na pierwszym miejscu w zestawieniu. Jeśli jeszcze do mojego rankingu nie zaglądnęliście, to robię w tym momencie spoiler i piszę, że były to wielki złote lampy – kule Toma Dixona. Dlaczego? Moim zdaniem, to właśnie złoto będzie materiałem, kolorem który będzie bardzo chętnie wykorzystywany przez designerów i dekoratorów w tym roku. Czy mam rację? Kwietniowe targi designu w Mediolanie na pewno przyniosą nam odpowiedź – w końcu to one wyznaczają trendy, a nie jakaś Maria z Prostego Wnętrza ;) Kilka jednak znaków na niebie każe mi przypuszczać, że mam rację. A oto i one:

Ponownie Tom Dixon i jego lampa Void. Ręcznie polerowana, a następnie specjalnie lakierowana by utrzymać wysoki połysk. Można się w niej przeglądać jak w lustrze. Istnieje również wersja srebrna oraz miedziana. Lampy Brass mają nawiązywać do medali olimpijskich. Mnie interesuje jednak teraz ta złota:

Brass, Tom Dixon

Void Light, Tom Dixon

Inna złota, całkiem już dobrze znana i zadomowiona lampka to lampka… łazienkowa. Ogranico firmy Bisazza. Kto z nas nie chciałby mieć Bisazzy w łazience?

Organico, Bisazza

Organico, Bisazza

Moja ulubiona firma B&B Italia ma w swojej kolekcji przedmioty, które można nazwać również dość kontrowersyjnymi. Pufy/stoliki kawowe zaprojektowane przez Marcela Wandersa. W gruncie rzeczy nie mogę im jednak odmówić uroku.

Gold, B&B Italia

Gold, B&B Italia

Na zakończenie mojej złotej wyliczanki galeria zdjęć niezwykłego żyrandola. Botti:

 

Pytanie tylko dlaczego wielbicielka wnętrz prostych pisze o złocie? Złoto to klasyka. Tego akurat nie muszę udowadniać nikomu. Nigdy nie byłam wielbicielką złotej biżuterii, ani dodatków. Ze złotem jednak jak z whisky, trzeba do niego dojrzeć. Dostrzegłam ostatnio jego ogromny potencjał. Złote przedmioty sprawdzą się nie tylko we wnętrzach w stylu glamour. Na przekór wszystkim umieściłabym je również we wnętrzach skandynawskich czy w stylu vintage. Zobaczcie tylko na powyższą galerię. Ze wszystkim jednak należy zachować złoty środek – umiar.

Maria Podobińska-Tuleja

cropped-proste_wnetrze_logo-011.jpg

#zlotelampy #zlotedodatki #zlotowewnetrzu

