Małe, niezwykłe, niepowtarzalne… kafelki UNICO

Dziś miałam ogromną przyjemność obejrzeć prezentację czegoś niezwykłego, niepowtarzalnego i bardzo oryginalnego – kafli UNICO firmy Iluminado. Gdy zobaczyłam pierwszy slajd pokazujący 2 małe białe kafelki zastanawiałam się, o co tu może chodzić i co może być w nich takiego ciekawego. A jednak. Wyszłam z zapartym tchem, pełna natchnienia, dzierżąc w torebce 2 małe urocze kafelki, które udekorują moją pracownię (czytaj, moją sypialnię).

Kafle są objęte patentem, co poświadcza ich unikatowy charakter. 2 kafelki noszące imiona ARCO i CANTO pozwalają się układać w nieskończone ilości kombinacji, tworząc przepiękne obrazy trójwymiarowe. Przy kaflach Unico zwyczajne płytki bledną, gdyż układ płytek i tekstura pozwalająca na rozpraszanie światła po ich powierzchni, nie dają się powtórzyć, intrygują, zachęcają do tworzenia własnych wzorów i realizacji swoich oryginalnych pomysłów. Wszystkie kafle tworzone są ręcznie, a więc nie są tylko bezdusznymi rzemieślniczymi produktami, to prawdziwe dzieła sztuki, które wymagają czasu, uwagi, pielęgnacji. Występują w wersji terakotowej (ceglanej), oraz szkliwionej matowej lub błyszczącej. Szkliwione kafle mogą być barwione na różne kolory. Arco i Canto mogą być w 2 wymiarach do wyboru: 11 cm x 11 cm oraz 5,2 cm x 5,2 cm. Nie sposób opisać tu tego wszystkiego, co zobaczyłam podczas dzisiejszego szkolenia. Na pewno warto zaglądnąć na stronę Iluminado, na której znajdziecie dokładny opis kafli oraz bogatą galerię zdjęć. Polecam i zapraszam.

Kafle UNICO, Iluminado

Kafle UNICO, Iluminado

Maria Podobińska-Tuleja

cropped-proste_wnetrze_logo-011.jpg

